FAQ about Car Insurance Claims
You can manage risk mitigation for your car from the start through insureka! Products. The car insurance protection formula has been adjusted to your individual needs. The claim process is also #ClaimVery Smoothly.
Get a free car insurance quote in 30 seconds!
Tell us about your vehicle and get best car insurance prices
1
Year
2
Make
Model
4
Variant
5
Area Code
6
Coupon Code
Can't find your vehicle? Message us on WhatsApp for Assistance.
Reasons why people switch to insureka!
99.5%
Customer Satisfaction Rating*
25%
Average Annual Savings*
490+
Jaringan Bengkel yang luas dan terpercaya
FAQ about Car Insurance Claims
The car insurance claim process can often raise several questions. That's why we've put together an extensive FAQ section on our website, covering every step of the claim process to claim settlement. We aim to provide you with detailed and easy-to-understand answers to ensure you are fully informed on all aspects of a car insurance claim. Our FAQ taps into frequently asked questions about eligibility, coverage, process and more. If you can't find the answer you're looking for, our dedicated customer service team is always here to help. Explore the FAQ section on the insureka! website and get answers to your questions about car insurance claims.
FAQ about claims
insurance! always open to its customers and provide the best solutions.
Prosedur klaim insureka! diawali dengan pelaporan melalui website atau Aplikasi insureka!. Idealnya laporan klaim dilakukan secepatnya atau kurang dari 5 hari kalender pasca belitan insiden risiko tersebut.
Dokumen yang wajib disiapkan oleh nasabah disesuaikan dengan status klaimnya, yaitu:
- Klaim Kerugian Sebagian.
- Identity of the insured (KTP/SIM) or KTP of the employee reporting to the company.
- Mengisi formulir klaim secara lengkap dan valid.
- Surat Keterangan Kepolisian.
- Klaim Tuntutan Tanggung Jawab Hukum Pihak Ketiga.
- Third party identity (KTP/SIM).
- SIM pihak ketiga jika kerugian pihak ketiga melibatkan kendaraan bermotor.
- Surat Keterangan Kepolisian.
- Klaim Atas Kerugian.
- STNK dan BPKB (Asli).
- Surat Keterangan Kecelakaan dari Kepolisian.
- Surat Pemblokiran STNK (Mabes Polri).
Jumlah Risiko Sendiri menjadi sejumlah nilai yang harus dibayarkan oleh tertanggung atas setiap klaim per kejadian. Adapun besarnya nilai uang yang dibayarkan adalah Rp300 Ribu per kejadian.
Secara umum besarnya nilai risiko sendiri saat Klaim Partial Loss adalah Rp300 Ribu per Kejadian. Jika dinyatakan TLO secara Komprehensif maka pengurangannya adalah 5% dari jumlah klaim yang disetujui.
Klaim asuransi hakikatnya harus didukung dengan kelengkapan dan validitas dokumennya, selain dilakukan kurang dari 5 hari kalender pasca insiden risiko. Adapun posisi SIM aktif atau masih berlaku mutlak dibutuhkan. Sebab, hal ini mengacu kepada regulasi Undang-Undang Lalu Lintas dan Angkutan Jalan yang berlaku.
Artinya, pertanggungan tidak menjamin atas risiko yang muncul manakala pengemudi tidak tidak memiliki SIM yang masih berlaku.
Risiko kadang datang dengan melibatkan pihak ketiga. Untuk itu, garansi diberikan insureka! melalui klaim Tanggung Jawab Hukum untuk Pihak Ketiga. Adapun kerugian yang dijamin menyeluruh, seperti kerusakan harta benda pihak ketiga. Fitur ini juga menjadi solusi atas pembiayaan pengobatan pihak ketiga karena cedera hingga kematian.
Klaim ini berupa solusi atas kerusakan atau kehilangan unit kendaraannya dengan slot pembiayaan perbaikan di bawah 75% dari harga mobil sebenarnya sebelum insiden risiko membelit.
Kerugian total terjadi jika pembiayaan perbaikan mobil sama atau di atas 75% dari nilai kendaraan saat itu.
Ya, klaim tersebut bisa dilakukan untuk aktivasi produk Polis Comprehensive Premium, Comprehensive Basic, Total Loss Only (TLO), dan Perlindungan Hybrid. Sebab, polis tersebut memiliki fitur Pencurian oleh Pengemudi dengan status included. Adapun detail regulasi klaim Pencurian oleh Pengemudi adalah:
- Pencurian dilakukan oleh pengemudi itu sendiri.
- Pengemudi tersebut sudah berstatus karyawan tetap dengan durasi minimal 6 bulan.
Nasabah pada perinsipnya bisa membatalkan polis asuransi kapan saja. Prosesnya cukup dilakukan melalui website atau Aplikasi insureka!. Adapun terkait potensi pengembalian dana secara proporsional sangat terbuka jika status polis tidak kadaluwarsa dan klaim belum dicairkan.
Tidak. Nasabah hanya perlu melakukan konfirmasi pada perusahaan asuransi lama terkait status penonaktifan polisnya. Nasabah terbuka atas pengembalian dana proporsional menurut periode aktivasi polisnya, apalagi belum ada pencairan klaim sama sekali.
Customer Reviews
-
"The process is easy and uncomplicated, competitive prices, well done!"
Indra Kusuma Jaya
Jakarta
-
“This insurance is really good. The claim process is fast and according to the workshop we want. What's crazier are the discounts."
bulefunky smith
Jakarta
-
“Insurance that understands today's needs. Easy to register, easy to claim, fast processing, affordable fees, friendly and very satisfying service. always success Insureka.”
dini widiastuti
Jakarta
-
"The insurance is the best, applying is easy, just installing the application, and given a souvenir, the car has been hit by a motorbike, the claim is very easy, all you have to do is take a photo in the application, get the spk and take it to the official repair shop, the car immediately shines again."
Suhanta Wijaya
Jakarta
-
"Buying insurance is easy, the CS is responsive, and claims to the repair shop are also easy with a user friendly application"
Pri Hadiyanto
Jakarta
-
“It's very easy to apply, and so is the claim. The admin is very helpful, and what is certain is that the price is the best among similar applications. Highly recommended!!!”
Yoseph Ming
Jakarta
-
“The claim process is fast. The most affordable policy price compared to other products. There is also a manufacturer's workshop where the workmanship is equivalent to the manufacturer's. Keep up the good work.”
antonius louis
Jakarta
Discover our award events and news
Embark on a chronological journey through our illustrious history of awards and recognitions. This interactive timeline captures each milestone, showcasing our evolution and the pivotal moments that have shaped our journey towards excellence.
5 min